Citatsamling

Jag brukar som (kanske) bekant samla citat i min telefon, och nu när den tänker hälsa hem är det dags att försöka bjuda på dessa. De flesta är väldigt interna och bara jag som tycker är roliga. Så ni är förvarnade.
Yiiiiho

"Du ser lite ut som en bondbrud ibland!"
Rebecka till mig, på en nattklubb nånstans i Marseille.
21/3 -09

"Jag har ankrygg!"
Brehmer, något sorts konstaterande...
4/4 -09

"Je me sens un peu comme une pute!"
Ellen K, i konversation med en fransman som inte brukade ta med tjejer hem från krogen.
4/4 -09

"Avdyrka!"
Brehmer försöker säga något mellanting mellan 'dyrka' och 'avguda'. Donc...
18/4 -09

"Jag tänker hålla kvar dig i mig!"
Rebecka till Linda, fritt fram för misstolkning... Skulle nog sagts som 'jag vill ha kvar dig i mitt liv'(efter Frankrike)
30/4 -09

"Har ni slogbodar där nere i Skåne?"
Rebecka till Linda och mig. Frågetecken: Vad är slogbodar? Och bor vi i Skåne? (Rebecka är typ Uppsalait)
2/5 -09

"IDOL-JESPER!!!"
Fritzan avslöjar sin kändiskåthet på väg mot Krunegård på älgdagen. Såg nån som tydligen var med i idol och hette Jesper.
12/8 -09

"Kan du inte koka ägg till frukost?" - Någon
"Nej, det är för skitigt" - Anna S
Diskussion på Dalé-fest hemma hos Anna&Frey. Tror det var efter att AW fått i uppdrag att fråga grannen om ägg.
13/8 -09

"Nattsnack!" [nä:ttsnä:ck](tänk engelska)
På nattpromenad i Falköping med Käll, Wicksell & Floby (?). Käll får syn på en hare.
27/9 -09

"Jag har två systrar. X och Y år gamla. Så håll dig borta!"
Floby till Käll. (Jag har glömt åldern.) Lite aggressivt. :))
27/9 -09(?)

"Le Donc"
Inget citat kanske, bara ett franskt nickname för Donken som jag och Fritzan kom på på väg till Paris över nyår.
30/12 -09

"Stenstopsskolan"
I förtexterna till vår Romeo&Julia-film från åttan. Bra jobbat, Majsan!

"Då kan man byta inredning och tavlingar!"
Rebecka om Lindas nya place. Hon menar alltså tavlor...
7/5 -10

"Potato moose"
Guthlaug kommer inte på vad potatismos heter på engelska. Hon är uppväxt i USA så det är inte engelskan det är fel på egentligen, det blev bara lite fel...
10/8 -10

"Det är fantastiskt!"
Stina om första matteduggan. En riktig mattedugga på Chalmers...
27/8 -10

"Det finns inget som är rätt"
Minns inte vilken lärare(föreläsare) det var som sa detta (säkert Stig), menar alltså att det inte finns ETT rätt svar utan flera. Nu blev det ju verkligen inte rätt.
(något datum)/9 -10

"Jag har gått med i Centern..."
Paula menar förstås Vänstern. Förstås.
1/10 -10(?)

"Skönt att SD har makten, då kanske man kan få en negerslaf"
Inte riktigt ordagrant, Alexander. Inte det mest politiskt korrekta uttalet han sagt kanske. På tal om att bära Calculusböckerna uppför trappor (han ville alltså ha en slav som kunde göra det åt honom).


Håll till godo med detta, vi hörs kanske igen. Kanske inte.


de hann före dig:
från: carja

Fint!

2010-10-24 @ 18:29:23
från: rebecka

Haha! Jag gillat! Jag googlade på ditt eventuella nummer och hittade detta! Gött

2010-10-27 @ 17:21:37
från: Linda

hihi, härligt

2011-01-16 @ 20:10:11

Lämna en kråka!

vem är du?
så du slipper fylla i detta nästa gång

har du en mailadress tro?

en blogg kanske? (hemsida är sååå 2005)

klara färdiga skriv!

Trackback
RSS 2.0