Dag 3

Idag mockade jag för första gången på jag vet inte hur många år och efter ett tag kom Geert (eller hur han stavas, belgare tydligen) och sa att jag gjorde honom nervös för att jag jobbade så långsamt. Jag som kände mig rätt duktig!

Sedan var jag med på "Siggi-turen", ca 10 svenskar i olika åldersgrupper och med olika mycket hästvana. Var inte kanonkul direkt för vissa var rena nybörjare och vissa hade ridit mycket och klagade på att de inte fick galoppera. Boka en egen tur nästa gång...

Och vädret... Lite sämre än igår = kallare och mer ihållande regn. Fy sjuttsingen.
Fortsatte skrubba stugorna. Fy sjuttsingen igen. Men jag gjorde det med Guithlaug (stavas nog typ så, uttalas Guilthöj), en isländsk tjej som har väldigt mycket amerikanska ljudeffekter för sig. Gör jobbet lite mer roande iaf.

Red en liten snabbis på kvällskanten också, med några hästar som ska få lite motion av the staff innan de börjar gå på turer. Hittills har jag fått snälla hästar, tur det.

Sedan var vi inne i Hveragerdi en liten sväng och nu ska jag snart upp och äta middag.

Och min klocka har stannat.
Det var nog allt för idag. Och nej, inga bilder idag heller. Känns inte som läge för det eftersom vi mest jobbar hela tiden. Och så är det ju jobbigt att släpa på kameran. Höhö.
Vill ni se bilder på stället och så - besök http://www.eldhestar.is

...eller håll till godo med denna. Ungefär så har det sett ut dessa två dagar jag varit ute, om ni tänker bort de lösa hästarna. De snygga orangea kläderna är regnkläder vi får låna. Nice!

de hann före dig:
från: Stolte Fadern

Tufft, tufft... är inte så avundsjuk nu!

2010-05-21 @ 12:18:52
från: carja

Här har det också regnat några dagar. Varmt och åskigt är det. Maskrosorna är knähöga.

Anna och Frej på besök.

Puss!

2010-05-22 @ 11:34:24

Lämna en kråka!

vem är du?
så du slipper fylla i detta nästa gång

har du en mailadress tro?

en blogg kanske? (hemsida är sååå 2005)

klara färdiga skriv!

Trackback
RSS 2.0