26/5

Rättelse: I förrgår red jag ingen liten fux utan ett litet brunt sto som kallades "Lilla djävulen". Fast inte för att hon var förjävlig att rida utan för att hon gillar att rymma. Vilket alla hästar gör lite hela tiden men det är liksom ingen stor grej här.

IALLAFALL

Ledig idag! Har varit inne i Hveragardi och tagit bort mina stygn (fast Frida hade visst bokat tid för mig i Sellfoss, haha) och annars inte så mycket mer. Ska satsa på lite lunch och sedan få ordning på mina grejer och ta en ridtur!

Så, nu när jag har lite mer tid och ork än vanligt tänkte jag bjuda på de bilder jag ändå lyckats ta efter lite påtryckningar!


Paula på tåget Falköping-Nässjö 17 maj. Känns som evigheter sedan!


Så här ser det ut när man går upp från källaren och vårt omklädningsrum och troligtvis är på väg till stallet.


Detta är på vägen ut mot vägen eller ut mot Siggi-turen (då tar man grusvägen till vänster, om ni ville veta alltså)


Mer än litelite blått precis vid ögat blev det inte av min förväntade blåtira. :(


Detta tog jag idag. Solen i ögonen, blå himmel och på väg "hem" från Hveragardi.


Välkommen till Eldhestar!


Här står några hästar och skräpar.


Bästa kompisar!


En okänd linslus visade sig direkt när jag tog fram kameran. Detta är då fållan där hästarna står i väntan på att få gå på tur, bli ridna av någon av oss eller få annan motion. Kommer in vid 8-tiden på morgonen, står och trängs lite, sedan går 20-50 hästar på förmiddagstur och får sedan gå ut på fältet. Några andra går vid 14-tiden, och någonstans runt 16-17 springer alla pållar ut på fältet igen.


Detta är Baldvin, en av få hästar som jag lyckas känna igen. Icke-töltaren. Men snygg är han!

Får se om jag tar några ridturs-kort senare.

Puss!

de hann före dig:
från: Stolte Fadern

Gött att läsa.

Nu ska du få ett mail av mej.

kram på dej.

2010-05-26 @ 18:52:30
från: Emelie

Du ser ju ut att ha det underbart maja!!

Jag är SÅ avundsjuk!!!! Vill också åka dit..

Hur länge stannar du?

PUSS

2010-05-26 @ 20:32:49
från: carja

Fint med bilder på omgivningar och några kusar.

Kram!

2010-05-26 @ 20:45:01

Lämna en kråka!

vem är du?
så du slipper fylla i detta nästa gång

har du en mailadress tro?

en blogg kanske? (hemsida är sååå 2005)

klara färdiga skriv!

Trackback
RSS 2.0