31 maj & 1 juni

Igår fick jag rida Reykjadalur själv (det betyder "den rökiga dalen" och ja för att det finns massa varma källor där helt enkelt, vilket det gör lite överallt häromkring, rätt coolt) med en tysk tjej/kvinna som enda gäst. Är helt säker på att jag red fel på en massa ställen men lyckades hamna rätt ändå. Spöregnet kom lagom till lunch och då hade man ju bara 4 timmar kvar innan man skulle få tak över huvudet så det var ju helt underbart...typ.

askregn + glasögon = dålig sikt
Gick väl bra annars, "lite" blött och kallt bara. Jobbade i restaurangen på kvällen, första gången jag jobbade själv och hejhopp vad mycket jag inte har koll på när det gäller bokningar och sånt... Learning by doing. Eller ja Nico (tyske kocken) står ju som tur är i köket hela halva kvällen och säger åt mig vad som ska göras och finns till hands om man behöver hjälp (vilket man gör hela tiden) så det går ju, ändå. Fast jag tycker det är väldigt frustrerande att inte ha koll på allting. Fruktansvärt. När man dessutom är trött efter en hel dag i sadeln så blir man lätt på dåligt humör. Vilket jag var. Hela kvällen. Bad om ursäkt till Nico förut för detta men tydligen hade han inte märkt något. Yeah right.

Idag vaknade jag med världens sämsta humör och ville helst skjuta alla jag såg, inklusive mig själv. Var ganska övertygad att jag skulle få ta Reykjadalur idag också men NEJ! :D En 2,5-timmars Nidri-tur blev det istället, med en ensam svenska. Så.Jävla.Gött. Det muntrade upp mig rätt rejält också, skönt för jag hatar att vara sur. Annars har det inte hänt så värst mycket, jag har mest gått omkring och varit trött.

Och imorgon är jag LEDIG!!!!! Det är rätt välbehövligt som ni säkert förstått.
Min andra lediga dag sedan jag kom hit. Sug på den ni 40-timmar-i-veckan-jobbare.

de hann före dig:
från: carja

Låter som din käre far har rätt i att det är värre än att göra lumpen!

Men säkert en erfarenhet som du aldrig glömmer!

Du såg litet mager ut på lördagskorten??

Pyss!

2010-06-01 @ 21:38:40

Lämna en kråka!

vem är du?
så du slipper fylla i detta nästa gång

har du en mailadress tro?

en blogg kanske? (hemsida är sååå 2005)

klara färdiga skriv!

Trackback
RSS 2.0