17/6, 18/6 och lite idag

17/6
Var andraguide åt Carro på en 3b, 11 personer tror jag det var. Gick väl rätt hyfsat, jag började på Vindur som har fin färg men annars lite konstig (de andra säger att han har ADHD), halvvägs fick jag byta häst med en gäst (hehe rimmar) som satt på Sóti som blev lite för stark, eller något. Han var pigg som sjutton, jag som annars brukar ha svårt att få fram honom. Förstår inte hur gästerna lyckas ibland. Sedan hade jag och Gustav en Siggitur, jag hade nån ny fux som säkert hette något och som var lite stressad då och då och lite pigg då och då och lite lat då och då. Lite konstig den också, med andra ord.

här börjar Siggituren. fast oftast inte i solnedgången

Gick sedan in och hade kvällen. Kasst humör. Allt tog 500 år att göra och jag blev inte klar förrän 00.30. Sämst.

18/6
Min första Inni-dag (jobba med inomhussysslor). Sämst dag ever. Kunde inte börja med någonting förrän efter lunch av olika anledningar, och då var det meningen att jag både skulle hinna göra Nestisar och städa hela gästhuset. No way. Någon annan gjorde mackorna och jag blev ändå klar kl 22.00. Typ. Så. Jävla. Sämst. Största problemet var att jag skulle bädda om 16 sängar med samma lakan, dvs tvätta dem först och sedan torka dem och sedan bädda. 4 omgångar med full tvättmaskin. Tog MINST 2 timmar att få varje gäng att torka. Och det är ju inte så stor idé att börja sopa och moppa golv innan man är klar med bäddandet heller ... Ja som sagt sämst. Sämst i världen. Och Nico som kommer med sitt "Du måste jobba fortare!" och bladibladibla, visst jag jobbar segt men jag vet inte hur någon av de andra skulle kunna bli klar 5 timmar fortare och dessutom göra smörgåsar. Visst, det blir lite lättare när man får rutiner också. Men sämst. Så, nu har jag fått ur mig min bitterhet.

19/6
Ja Nu Idag. Är jag ledig. Och det är ju skönt. Ska försöka ta mig in till Selfoss och sätta mig på Kaffi Krus kanske, och räkna lite matte tror jag. Och dricka kaffe. Och sluta börja meningar med "och". Ikväll blir det nog lite partaj, tror jag lovade att köra. Köra biiilen!

och så några bilder från kvällen 16/6. glada arbetskamrater :)


Hejhopp

de hann före dig:
från: carja

Fin rapport!

Tipsa om att de ska köpa flera lakan!

2010-06-19 @ 16:31:26
från: O ve

...nu fick jag rätt adress, äntligen..!

2010-06-20 @ 09:52:49
från: Stolt Far

Gott att läsa! Nu önskar jag en fin Islandsdröm nå'n natt.

2010-06-20 @ 16:57:19
från: Majhaj

Hej babe! Vilket mysigt rim du fick till.

Jag saknar dig, när kommer du hem?



Jag ska börja rida en häst här i Börna, den är toppenfin, hannoveranare, lite konstig men hur mysig som helst.



PUSS

2010-06-22 @ 09:17:57
från: Rosanne

Maja!

Grattis dagen efter födelsedagen! Ha det riktigt gott



fostermoster

Rosanne

2010-06-26 @ 10:05:51

Lämna en kråka!

vem är du?
så du slipper fylla i detta nästa gång

har du en mailadress tro?

en blogg kanske? (hemsida är sååå 2005)

klara färdiga skriv!

Trackback
RSS 2.0