14-15-16/6

Lite efter igen!
Bortförklaring: Jag har helt enkelt börjat orka/vilja göra mer än att bara jobba. Så det är ungefär det jag gör, och det innefattar inte datorer.

14/6 var en måndag. Red timtur med massa fransmän som inte kunde så mycket, och nån engelsktalande kvinna som fick sin häst att springa iväg tre gånger innan vi ens kommit förbi vita grinden (dvs ca 200m). Jag satt på lille sege men söte Tvistur och bytte med henne. Fick fan inte hästen att gå sen. Haha. Thóra red med på någon smågalen skäck som heter Goliat och hon fick jaga på mig när jag skulle fram och öppna grindar. Rätt kul på sitt sätt. Siggitur på eftermiddagen med en familj inklusive respektive, gick ganska långsamt och fick sämsta möjliga väder: småspikregn och supervind. Red kortast möjliga tur. Inte jättekul kanske. Red den nya bruna, vad den nu heter. Rätt fin häst som mest kändes som en stor häst. På kvällen hade vi whiskykalas igen, nu för Sofia som åkte av på en tredagarstur, tack vare förstaguiden som är lite dum i huvudet.

15/6 var igår. Red Siggitur med 24 pers på morgonen, 4 guider var vi. Gick väl helt okej men det är alltid lite tråkigare med stora grupper, då hinner man liksom inte prata med någon utan får mest jaga på hela tiden. Red Blesi-Gutt och han gick väldigt bra ibland. Kul häst att rida iaf. Tihi. Hade infomöte med Hrodmar efter lunch, var ett mysigt och bra möte där vi fick lite mer koll på det mesta. Sedan var det sadelputs och vattenkrig. På kvällen gick jag, Cecilia och Laura in till Hveragerdi och åt glass och pizza, i den ordningen. Görgött. Vi är en helt okej grupp som jobbar här. Synd att vi ska delas på. Verkar bli jag, Cecilia, Laura och Rebecka som flyttar till Thorfastadi, får se om vi får med oss någon/några fler!

16/6 är idag. Fy sjuttsingen vad fort tiden går. Jag och Laura hämtade flocken på morgonen, jag red Thorri och det gick assmidigt. Red en dagstur, 5c som min mor ska få äran att rida när hon kommer hit. Nidri och Uppi. Hade bara två gäster, som dessutom bodde på hotellet, så vi kom iväg redan halv 10 (typ 30min tidigare än vanligt) och behövde inte stressa någonstans, så sjukt skönt! Var regnigt i början, sedan efter lunch sprack det upp och blev soligt och jätteskönt. Blev en jättehärlig tur och mina gäster var supernöjda. Såna dagar har jag världens bästa jobb. När man sitter där på en söt hästrygg (vet dock inte vad dagens krake heter) och kollar ut över bergen åt ena hållet, floden åt andra, massa islandsföl överallt och ja jag vet inte vad. Det är rätt underbart här. Bara så ni vet. Inte sista gången jag är på Island kan jag ju lugnt säga.
Nu har jag och Cecilia gjort en gemensam ansträngning och tvättar lite hästkläder. Sedan blir det promenad/jogg och kanske lite vin eftersom några snart ger sig ut på långtur, Kjölur. Jag har ingen koll på vilken tur det blir för mig och när det blir. Den som lever får se.
Hoppas ni har det lika bra hemma som jag har det här. :)))) dubbelhakesmiley.

Puss&kram!

de hann före dig:
från: carja

Låter som att du har landat!

Längtar!

P!

2010-06-17 @ 23:36:54

Lämna en kråka!

vem är du?
så du slipper fylla i detta nästa gång

har du en mailadress tro?

en blogg kanske? (hemsida är sååå 2005)

klara färdiga skriv!

Trackback
RSS 2.0