Fast jag blundar kan jag inte sluta se

Mercredi, le 28 janvier 2009

Bonjour tout le monde.
Je viens d’être rentrer chez moi et quand je suis finie d’écrire ce blogginlägg-ci je vais déjeuner et ça me plaît… Et je m’ennuie d’avoir des difficultées d’écrire ça en français, mais ça va. Hier je suis sortie avec Emeli et ses nouveaux amis. Les miennes sont meilleurs…

Det var till dig, Sandra.
Jag håller med Tora om att ”Jag är en vampyr” är Sandra-låten med stort S. Eller stort L. Jag lyssnade på den imorse på väg till skolan och plötsligt var jag i Erik och Amandas lägenhet vid en dator som blivit trött på att spy upp Backstreet Boys-musik, en Youtube-sökning senare och Markus Krunegård i högtalarna och framför allt en (över)förfriskad Sandra som hoppar upp och ner och sjunger/skriker med i vartenda ord.

Jag älskar såna låtar.
Som man verkligen har minnen av.


Lunch snart, alltså. Jag gillar att laga mat, tro det eller ej. Och jag går aldrig efter recepten utan har dem bara som inspiration. Jag är förvånad, men jag kanske är lite mer lik min mor än jag trodde. Det är nog Emeli också. :)


24 dagar
har jag varit här nu och hittills har jag bara fått mersmak.
På Frankrike, visst, men också på att åka till fler ställen och lära mig hurmångaspråksomhelst, typ… Allt jag behöver är tid och pengar. Jag trodde jag inte var en särskilt ambitiös person men när jag väl tänker efter har jag en fruktansvärd massa mål jag vill nå upp till. Självförverkligande, eller vad det nu var det hette den där gången jag läste Psykologi A. Hehe.

Ja. Det där med mersmak. Vi såg precis filmen ”L’auberge Éspagnole” och jag tror det var därför jag fick storryck just nu. Vet, snarare. Shit. Jag tryckte precis på ”Q” när jag menade ”A”. OCH IGEN! Frankrikeskadad…

A bientôt

de hann före dig:
från: emeli

jag kan inte ladda mitt kontantkort! haha. därav inget svar. men jag ska fixa det snart.

men du. jag är ledig tills på tisdag nu! woho!

jag vet att du gillade mina klasskompisar :)

och jag vet numera vart sunset ligger. sprang förbi imorse^^

bisbis!

2009-01-29 @ 17:25:25
URL: http://maisouii.blogg.se/
från: sandra

Åååh..vad jag saknar dig! Och jag tycker ditt franska inlägg var asbra, för jag fattade faktiskt kanske hälften, för att skryta en smula... Jag hoppas du är medveten om att du nu när du erkänt att du gillar matlagning och bor i matens land, att du blir tvungen att laga något åt mig när jag kommer på besök:D. OCH! Du får skriva hur många Q:n du vill. Q är mycket finare än A. Pöss för fan! PS. Krunegård har precis släppt en ny låt som heter "Fel på hjärnan". TIPS!

2009-01-30 @ 17:29:55
URL: http://kingjeremy.blogg.se/
från: sandra

Haha, jaddå, det har blivit 4 ggr för mig med denna veckan, och jag ligger efter som fan i skolan..men, men man får väl offra det antar jag. i början iaf. Det är ju så roligt!

2009-02-01 @ 15:06:43
URL: http://kingjeremy.blogg.se/
från: Frey

HEj SÖöT!



Du är väldigt söt och duktig du. Jag ska bli låtskrivare, det enda jag behöver är tid och en fucking massa pengar så jag kan köpa fina saker att göra demos med. Det har jag inte, och för att få det måste jag jobba fjantigt mkt. OCh vart går tiden då? Jag vill ut och resa också! Fast snart ska jag och Anna till NY iaf! PS. Jag använder recept som inspiration också DS.

2009-02-01 @ 19:28:01
URL: http://frey.blogg.se/
från: ellen

MÄH! bad blogger

2009-02-05 @ 15:36:14
URL: http://domlekerbara.blogspot.com
från: emeli

DU får uppdatera dig oftare!

2009-02-07 @ 18:27:50
URL: http://maisouii.blogg.se/

Lämna en kråka!

vem är du?
så du slipper fylla i detta nästa gång

har du en mailadress tro?

en blogg kanske? (hemsida är sååå 2005)

klara färdiga skriv!

Trackback
RSS 2.0