And I know that what we had would not be called love by the ones who know

Varsågod, ett bara lite försenat inlägg.




Det är jobbigt när Heroes krånglar… Då får man ligga kvar och skriva lite i väntan på att klockan blir lite mer så jag ska käka en kvarts baguette och sedan kila iväg till dagens bildlektion.
Expressions plastiques.
Jag hoppas att dagens lektion blir lite mer lyckad än förra veckans som var förfärligt tråkig.
Inte helt chill att stå vid staffliet heller, jag har då alltid suttit…
I alla fall
Onsdagskonstlektionerna är desto trevligare. Med en riktig fransos som lärare, han bor i sin atelje. Och så står han bakom en när man ritar lite och så tittar man bakåt och så får man allt som oftast ett ”pas mal”. Nästan synd att vi inte har några betyg för jag har redan superfjäsk för honom hahaha. Big surprise… Men kul är det. Och målade med riktig olja första gången igår! Med lösningsmedel och grejer. Svårare än akryl, yes. Kul, ja. Givande, oui. 2,5 timmar flyger iväg och sedan fryser man i 12 minuter tills man är hemma.


Jag har gett upp mitt anti-godis-och-kakor-ande. Förra veckan köpte jag chocolat aux noisettes entiers (mmm…) och i tisdags blev det ett pain au chocolat. Merde vad gott… Och idag köpte jag honung och mitt nya godis är baguette med honung. Borde väl ha en flashig ost till också, får se när det blir av! Synd att baguetterna gör sig bäst dagsfärska bara (om man inte vill käka knäckebröd förstås).

Åååh… På tal om knäckebröd. Vi diskuterar det i skolan ibland (på franska: krack pain eller nått, crack pain låter ju kul annars) och jag kom att tänka på kanelknäcke med nån sån där specialphiadelphia som fanns ett tag… Mmm…



Fortsättning: fredag

Nu är klockan 10.07 och jag har redan ätit en ordentlig frukost.
HUR OFTA HÄNDER DET?
Vaknade och gick upp strax efter 9.
Utan att ha ställt någon klocka.
Och jag är ledig.
Det känns förfärligt bra faktiskt, om man inte räknar med att det regnar ute så jag helst stannar inne ett tag… Men ändå. Jag är sååå stolt över mig själv!

Min ekonomiska historia har väl sjunkit så lågt att jag i princip accepterat att mina sparpengar mest kommer vara ett minne blott när jag kommer hem men det innebär ju ändå att jag är tillbaka på samma ruta som efter jag tog studenten och det känns inte så illa trots allt. (Iofs kommer jag vara skyldig mor min x antal tusen också men det fixar sig.)

Sommarjobb och höstjobb borde väl lösa en del, sedan får vi se vad som händer, mitt huvud smider lite planer men får se vad som går att genomföra.

Bilden igår gick helt okej utom att jag var svimfärdig ett tag. Vattnet från kranen (som går att dricka!) luktar klor och det är min anledning till att dricka så lite som möjligt… Jag och vätskebrist har väl aldrig gått särskilt bra ihop men jag orkar inte köpa 6 x 1,5 l vatten och släpa från affären! Nixpix.




Uppdatering 2: Måndag efter. Sesamknäckebröd och brieost och zucchiniomelett. What more can I say?


de hann före dig:
från: carja

Pas mal!

2009-01-26 @ 22:26:18
från: Ove

Drick! Utan vätska blir man trött, dum, rynkig, uttorkad... för att ens komma på tanken måste man ha druckit väldigt lite sista tiden...

2009-01-29 @ 12:00:17
från: Arandur

Hoppas du får en härlig Torsdag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-01-29 @ 12:02:12
URL: http://arandur.blogg.se/

Lämna en kråka!

vem är du?
så du slipper fylla i detta nästa gång

har du en mailadress tro?

en blogg kanske? (hemsida är sååå 2005)

klara färdiga skriv!

Trackback
RSS 2.0