Take me out!

Sms-hetsen är febril såhär i efterdyningarna av 13:37 le 22 février 2009.


Detta har varit en bra helg trots att jag ej ätit älg.

Fredagen blev studiebesök till biblioteket och le Pavillion Noir och sedan blev det matlagning med Emeli (le soir).
Emeli har fruktansvärda skills när det gäller att steka, ja för henne var det bara att leka.

Lördagen började med en lång promenad med Rebecka bort till Super-U där vi tänkte finna vad som finnas kan som inte innefattar en gnu.
Ingredienser till semlor var det främsta vi tänkte på, men i Frankriket är det tydligen svårare än så.
Vi frågade en expedit efter det man använder när man bröd bakar, fick svaret att bröd köper man ju i affären (stackars krakar).
Till slut förstod hon vad vi ville, hon pekade mot bageriet och tänkte att vi hade bakardille.
Inne på boulangeriet hittade vi äntligen ett paket jäst, ty det var det vi hade sökt mest.
På väg tillbaka från affären köpte jag en croissant med mandel, det var den godaste jag ätit på månader av handel.

Nödrim älskas av alla, tjofalleralla.
Sedan sprang vi in på Ed och köpte körsbärsöl, en öl så god att den skulle kunna drickas av föl

(jag tror att du skulle tycka om den, gullebror).
Sedan fick vi skynda oss hem, för klockan hade blivit långt efter fem.

Kvällen spenderades sen hos grannen med öl och spel, och vi gick sedan in till stan innan kvällen blev hel.
Tog en sväng in på en irländsk pub och ett glas vin, sedan drog vi oss iväg från fransmännen som beter sig som svin.
Scat club var planen för kvällen, vi struntade i den med karusellen.
Efter lite slit och lite irrande hit och dit, lyckades vi hitta rätt och tänkte gå till baren för att ta oss en skvätt.
Några shots kunde de inte erbjuda, dock en öl för 4.60€ (detta fick mitt blod att sjuda), inte ens ett glas med vin fanns, jag tänkte att det denna kväll inte fanns en chans att det blev någon dans!
Aldrig har jag haft så fel, för där fanns ett coverband som spelade en hel del.
Till Muse och Clash fick jag hoppa och skrika och det gjorde det värt att ha köpt en öl reserverad för de rika!
På Scat club stannade vi tills natten blev dag, då var det dags att dra sig hemåt med friska tag.
Leendet på mina läppar satt fast och på vägen hem fick jag lyssna på dagens första trast.
Jag lyckades lägga mig utan att äta ett enda kex och sömnen satt fint klockan kvart i sex.

Idag är en ny dag med något trötta ansiktsdrag, en dusch ska jag ta och sedan jag till Emeli ska dra!

Biz!

de hann före dig:
från: Wicksell

rimmarN!

2009-02-22 @ 17:27:09
från: sandra

Haha! Mer Maja åt folket!

2009-02-22 @ 20:39:34
URL: http://kingjeremy.blogg.se/
från: Frey

Vad duktig du är då ditt pyss!? Tror du att jag orkar ringa en körskola idag när det är min enda lediga dag på veckan (helgen var ju förra veckan!).

Jag har hälsningar från våran vän Annie Svensson som en gång i tiden gick typ samma skola som du typ. Hon sa typ "åk på Projekt?resan, det kostade pengar men var värt. Det var på en ö någonstans där de hade en skola på 30 pers (inte monte cristo!).

Puss ditt pyss!

2009-02-23 @ 13:08:30
URL: http://frey.blogg.se/
från: ellen

yeah!

2009-02-24 @ 15:42:49
URL: http://domlekerbara.blogg.se/
från: Wicksell

Det funkar utmärkt! Ny teknologi och sprit är en mans bästa vänner! :D

2009-02-24 @ 23:57:18
URL: http://spaceballs.blogg.se/

Lämna en kråka!

vem är du?
så du slipper fylla i detta nästa gång

har du en mailadress tro?

en blogg kanske? (hemsida är sååå 2005)

klara färdiga skriv!

Trackback
RSS 2.0